دیتا هارت

دیتا هارت

مرجع مجموعه داده ها و مجموعه مقالات فارسی در تمامی رشته ها

  • مجموعه داده نام های فارسی بر اساس جنسیت
  • مجموعه داده نام های فارسی بر اساس جنسیت
کد : 3442

مجموعه داده نام های فارسی بر اساس جنسیت

قیمت : 69000 تومان

شناسایی جنسيت در بسياري از موارد پركاربرد و از اهميت بالایی برخوردار می‌باشد از مواردي كه می‌توان به اهميت اين مسئله اشاره نمود در سیستم‌های توصیه گر در حوزه‌های مختلف مانند فروش اينترنتی ، پيشنهاد فيلم ، کاربردهای پزشكی ، رژیم‌های غذايی ، توصیه‌های ورزشی و ... می‌باشد به‌عنوان‌مثال در يك سيستم فروش اينترنتی اين سیستم‌ها با حدس زدن شیوه تفکر کاربر به وی مناسب‌ترین و نزدیک‌ترین کالا به سلیقه او را شناسایی و پیشنهاد می‌کند حال اگر اين پيشنهاد در راستاي جنسيت كاربر هدف‌گذاری شود می‌تواند كمك بسياري به اين سيستم نمايد و يا اين سيستم می‌تواند موجب افزایش آگاهی کاربر درزمینهٔ موردعلاقه وی می‌شود مثلاً در حین ارائه توصیه به کاربر با توجه به جنسيت كاربر موجب می‌شود تا وی با اقلام و اشیاء جدیدی را که قبلاً آن‌ها را نمی‌شناخته، آشنا شود. كاربرد ديگر شناسايي جنسيت می‌تواند در تشخیص احساسات باشد كه شاخه‌ای از علوم کامپیوتر و پردازش زبان  است و سعی دارد ماشین و هوش مصنوعی را بااحساس و عواطف انسانی آشنا سازد و تشخیص آن‌ها از هم را میسر سازد و يك طبقه‌بندی جنسيتي در احساسات را بيان نمايد.

متن کاوی چیست؟

 مقالات فارسی برای یادگیری متن کاوی  

مقالات معتبر انگلیسی در مورد متن کاوی

مجموعه داده مناسب طبقه بندی متون فارسی(دیتاست همشهری)

اگر در زمینه نحوه استفاده از این دیتاست برای تحقیقات خود ابهاماتی دارید می توانید از آکادمی داده مشاوره بگیرید. برای آگاهی از دیتاست های منتشر شده توسط دیتاهارت می توانید به کانال تلگرامی ما بپیوندید. 

بنابراین با توجه به اهمیت تشخیص جنسیت در دنیای مجازی این مجموعه داده برای نام های فارسی تهیه شده است در این مجموعه داده در حدود 4 هزار نام فارسی وجود دارد. که محققین داده کاوی می توانند از آن استفاده کنند.