مجموعه داده پاسخ مشتریان به تبلیغات پیامکی یک فروشگاه زنجیره ای
این داده ها مربوط به مشخصات و سوابق خرید مجموعه ای از مشتریان یک فروشگاه زنجیره ای است. مدیریت فروشگاه اخیراً در یک کمپین تبلیغاتی برای خرید ،یک سری آگهی پیامکی برای خرید با تخفیف خاص به مشتریان ارسال کرد که در پاسخ تنها تعدادی از مشتریان از فروشگاه های این شرکت خرید کردند.
جایگاه مجموعه داده(دیتاست) در داده کاوی
مقالات فارسی برای یادگیری داده کاوی
در واقع مدیریت فروشگاه علاقه مند است بداند چه کسانی به کمپین های با تخفیف خاص پاسخ می دهند تا صرفاً برای آنها آگهی تبلیغاتی پیامکی ارسال کند و از این راه در هزینه های تبلیغات صرفه جویی کند. بر همین اساس در ستون نظیر متغیر خروجی یعنی ستون Class نظیر افرادی که به کمپین پاسخ مثبت داده اند، عدد 0 و به سایر افراد عدد 1 تخصیص یافته است که نشانگر کلاس آنهاست. در این مجموعه داده اطلاعات 89973 مشتری وجود دارد که مجموعه داده بزرگی به شمار می رود. این مجموعه داده برای محققین داده کاوی مفید و سودمند است و می توانند از اطلاعات 89 هزار مشتری دانش بسیاری تولید کنند.
اگر در زمینه نحوه استفاده از این دیتاست برای تحقیقات خود ابهاماتی دارید می توانید از آکادمی داده مشاوره بگیرید. برای آگاهی از دیتاست های منتشر شده توسط دیتاهارت می توانید به کانال تلگرامی ما بپیوندید.