این دیتاست حاوی اطلاعاتی مرتبط به بازاریابی مستقیم در یک موسسه بانکی در کشور پرتغال است. بازاریابی مستقیم یکی از استراتژی های بازاریابی در صنعت بانکداری است. بازاریابی مستقیم یعنی فرستادن و ارایه محصول جدید همراه با اطلاعات آن برای مشتری که میتواند با پست،پیام کوتاه ،پست الکترونیک و یا تماس تلفنی انجام شود. ویژگی این دیتاست بر اساس بازریابی مستقیم با تماس تلفنی است که در نهایت بر مبنای شناخت مشتری هدف با توجه به اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده با ابزارهای پیش بینی در داده کاوی عمل میکند. به این صورت که تایید مشتری هدف با توجه به ویژگی هر متغیر(مشتری) که در ادامه بیان میشود انجام میشود. در واقع در این دیتاست که اطلاعات 4500 مشتری جمع آوری شده است بر اساس ویژگی های مشتری تعیین می گردد که او می تواند مشتری هدف بانک باشد یا خیر؟
جایگاه مجموعه داده(دیتاست) در داده کاوی
مقالات فارسی برای یادگیری داده کاوی
این دیتاست در فرمت اکسل و csv ارائه شده است. توضیحات هر ستون به زبان فارسی نیز در فایل ورد ارسال می گردد. اگر در زمینه نحوه استفاده از این دیتاست برای تحقیقات خود ابهاماتی دارید می توانید از آکادمی داده مشاوره بگیرید. برای آگاهی از دیتاست های منتشر شده توسط دیتاهارت می توانید به کانال تلگرامی ما بپیوندید.