دیتا هارت

دیتا هارت

مرجع مجموعه داده ها و مجموعه مقالات فارسی در تمامی رشته ها

  • مجموعه داده بیماران مبتلا به دیابت بارداری و ویژگی های آن ها
  • مجموعه داده بیماران مبتلا به دیابت بارداری و ویژگی های آن ها
کد : 3509

مجموعه داده بیماران مبتلا به دیابت بارداری و ویژگی های آن ها

قیمت : 39900 تومان

حتما با بیماری دیابت آشنایی دارید. بیماری دیابت به نوعی اختلال در تحمل قند خون اطلاق می شود. سلول‌های بدن ما برای رفع نیاز خود به انرژی از گلوکز یا قندخون استفاده می کنند. انسولین نام هورمونی است که از لوزالمعده ترشح شده و به گلوکز اجازه ورود به سلول‌ها را می دهد. هر مشکلی که در ترشح انسولین ایجاد شود یا موجب شود سلول‌های بدن به انسولین مقاوم باشند منجر به بالا رفتن قند خون یا دیابت می شود.

مقالات فارسی برای یادگیری استفاده از داده کاوی برای تشخیص و پیش بینی بیماریها

داده کاوی در حوزه سلامت

مقالات فارسی برای یادگیری داده کاوی

داده کاوی چیست؟

اگر این اتفاق برای اولین بار در دوران بارداری رخ دهد به آن «دیابت بارداری» می گویند. این بیماری مخصوص زنان باردار بوده و تحقیقاتی که در زمینه بارداری و مشکلات آن انجام می شود به این بیماری می پردازند. در این مجموعه داده درباره دیابت بارداری بیش از 120 بیمار صحبت شده است. ویژگی هایی مانند سن، قد، وزن، کلسترول خون و ژنتیک فرد در این دیتاست در نظر گرفته شده است. دیتاهارت این دیتاست را برای علاقه مندان این حوزه ارائه داده است. این مجموعه داده در دو فرمت اکسل و csv عرضه شده است. محققین داده کاوی سلامت مخاطبین اصلی این دیتاست هستند. شرح ویژگی های این دیتاست به شرح زیر است:

ویژگی مربوط به تناسب قد و وزن = bmi

به سن بیمار اشاره دارد = Age

تعداد بارداری  = Pregnancy No

وزن = Weight

قد = Height

کلسترول خون = Cholesterol

زمینه ژنتیکی در بیمار وجود دارد یا خیر = Genetic

بیمار مبتلا به دیابت بارداری است یا خیر = Gestational Diabetes

.برای آگاهی از دیتاست های منتشر شده توسط دیتاهارت می توانید به کانال تلگرامی ما بپیوندید. اگر در زمینه نحوه استفاده از این دیتاست برای تحقیقات خود ابهاماتی دارید می توانید از آکادمی داده مشاوره بگیرید